fbpx

Salli | Labai locītavu veselībai!2019-10-28

Salli | Labai locītavu veselībai!

Kāpēc izvēlēties SALLI ERGONOMISKOS KRĒSLUS profesionālai lietošanai?

Tas varētu Jūs interesēt!

Attēlu rezultāti vaicājumam “salli logo”

Laba locītavu veselība, pateicoties nelielām ikdienas izvēlēm

Parūpējieties par savām locītavām!

Roku locītava ir lielākā locītava ķermenī un tai ir liela trajektorija.

Mūsu locītavas sāk novecot jau 20 gadu vecumā, un puse 50 gadīgo cilvēku cieš no dažādām locītavu kaitēm. Visizplatītākā locītavu saslimšana pasaulē ir osteoartrīts, kas attīstās dzīvesstila, ergonomijas apstākļu, uztura, ķermeņa svara un iedzimtības ietekmē.

Pētījumi rāda, ka lielākoties ārstu vizīšu apmeklējumu cēlonis ir muskuļu un skeleta sistēmas traucējumi, un to ārstēšanas izmaksas katru gadu ir milzīgas. Fizioterapijas efektivitāte, salīdzinot ar medikamentu efektivitāti, ir ievērojama. Ar fizioterapiju ir iespējams panākt vienādi labus rezultātus, taču ar daudz zemākām izmaksām, nekā tās būtu, ārstējot ķirurģiski.

Fizikālajā terapijā lielu daļu ieņem vingrojumi; taču ķermeņa pozu apmācība, kā piemēram, pareiza sēdēšanas poza, spēlē galveno lomu rehabilitācijā. Ķermeņa pozas kontrole fokusējas uz iegurņa centrālās pozīcijas atrašanu, pagriežot to uz priekšu.

Iegurņa pozīcija ir pamats, gan sēžot, gan stāvot. Sēžot uz divdaļīga sedlveida krēsla, iegurnis var dabiski atrasties centrālajā pozīcijā, pateicoties atvērumam un platajam gurnu leņķim. Kad iegurnis ir šadā pozīcijā, mugurkauls ieņem dabisku pozu kā iegurņa pagarinājums, tādējādi ir iespējams sēdēt pareizi. Šadā pozā atpūšas arī augšējās ekstremitātes, jo rokas ir novietotas cieši klāt ķermenim.

Mūsu ikdienas dzīvē ir daudz nelielu ergonomijas izvēļu. Vai Jūs varat nostāvēt ilgu laiku? Kā Jūs darbojaties virtuvē? Kāda ir Jūsu poza, kad veicat mājas uzkopšanu? Kādā pozā ir Jūsu ķermenis, kad Jūs gludināt veļu

Locītavām draudzīgas ikdienas izvēles 

Locītavu skrimšļu veselība ir būtiska locītavu labsajūtas saglabāšanā.

Skrimšļos nav asinscirkulācijas, skrimšļi barības vielas saņem no apkārtējo audu šķidrumiem. Lai šis metabolisms darbotos, locītavām ir jākustās, jo kustības sūknē  barības vielas uz locītavu skrimšļiem. Nekustīgums un apstāšanās pasliktina locītavu veselību un pakļauj tās pārlieku lielai vai nevienmērīgai slodzei. Ilgstošs spiediens uz locītavu skrimšļiem novērš normālu metabolismu un audi sāk kļūt vājāki.

Locītavu trajektorijas ir platas. Veselīgas locītavas var izturēt sasprindzinājumu un nenogurst vai netiek savainotas pat, nesot smagumus.

Kustīga locītava ir dzīva un veselīga

Locītavu veselība ir svarīgi gan individuālajai, gan sabiedrības veselībai. Ir daudz informācijas par veselības saglabāšanu, taču mūsu pašreizējais dzīvesveids spiež mūs biežāk palikt nekustīgiem un ieņemt nedabiskas pozas.

Pētījumos pierādīts, ka pat neliela izkustēšanās pozītivi ietekmē prognozes. Vingrošana ar pietiekamu intensitāti un regularitāti brīvajā laikā arī sniedz pozitīvu efektu. Tomēr, tikai 25% somu vingro pietiekami. Tādējādi, kaitīgās sēdēšanas sekas joprojām ietekmē līdz pat 75% iedzīvotāju!

Platas ceļgalu un gurnu locītavas pieļauj pareizu pozu. Atvērums krēsla sēdekļa vidū samazina neveslīgo un neērto spiedienu dzimumorgānu zonā.

 Sēdēt, stāvēt vai kustēties?

Bieži nākas sēdēt, pat vairākas stundas dienā. Veicot nelielas ikdienas izvēles, mēs varam ietekmēt mūsu aktivitātes un kustību apjomu dienas laikā. Jūs varat izvēlēties sēdēt autobusā, taču dažreiz Jūs varat pastāvēt. Krēsli uzgaidāmajos kabinetos un  ieradumi aicina Jūs apsēsties, bet Jums tas nav obligāti jādara. Izvēles, ko pieņemat, var būtiski ietekmēt Jūsu ikdienas aktivitāti. Kad vien ir iespējams, kustieties!

Aktīvie Salli sedlveida krēsli – modeļi SWING ievieš dzīvē veselīgas kustības. Iegurņa dabiskā centrālā pozīcija pieļauj dabiskos mugurkaula izliekumus un muguras vertikālo pozu, kuras laikā skriemeļi un diski ir noslogoti vienmērīgi. Tas ļauj arī muskuļiem saglabāt pozu, lai veiktu to dabisko darbu. Muskuļu darbs ietekmē asins cirkulāciju un tādējādi arī audu apgādi ar skābekli, kas ir īpaši svarīgi disku labsajūtai.

 Par Salli

Salli Systems ir vadošā kompānija sēdēšanas veselības uzlabošanā un ar sēdēšanu saistīto veselības traucējumu (SD) novēršanā. Mūsu inovatīvais darbs un efektīvā attīstība kopš 1992.gada ir devusi sapratni par to, kā saglabāt labu veselību sēžot.

« Atpakaļ uz jaunumiem

Kontaktinformācija: SIA ALTEX Cēsis – Tālr.: + (371) 64124030, + (371) 22310156; e-pasts:altex@apollo.lv
Rīga – Tālr.: + (371) 22100022; e-pasts:altex.riga@gmail.com